Wiek: 70

Płeć: mężczyzna

Wzrost: 178

Kolor oczu: niebieskie

Języki obce: Angielski

Wykształcenie:

Aktor

 

Nowa wizytówka:

https://youtu.be/5aY7C3Ge0hY

Nowa wizytówka pełna:

https://youtu.be/UpBjhpRDAsA

Nowa wizytówka EN:

https://youtu.be/Lpa0zU3Wecg

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ym8RtyldesY&feature=youtu.be
https://youtu.be/Ym8RtyldesY
https://youtu.be/nW2rjuJbgHQ
https://youtu.be/tcLtNG9ZPR4
https://youtu.be/l7l1VXMAaaA

Umiejętności: Prawo jazdy, pływanie...

Prezentacja video:

Kino:

 

1984 – 1996 Australia, Film:

 „Relatives” (Alex) dir. Anthony Bauman, 1985

 

 „Those Dear Departed” (Richard) dir. Ted Robinson, 1986

“Grevious Bodily Harm” (Seker) dir. Mark Joffe, 1988

“Lilian’s Story” (Pimp) dir. Jerzy Domaradzki, 1995

 “Children of the  Revolution” ( Censor) dir. Peter Duncan, 1996

1983 – 1995 Australia, TV seriale:

“Bodyline”, “Carson’s Law”, “City West”,  “Special Squad”, “Sons and Daughters”, “Rufferty’s Rules”, “G.P.”, “English at Work”, “Playschool”, “ The Feds”, “A Man From Snowy River”, “Home and Away”.

 


Teatr:

Ważniejsze role teatralne:

 1976/77   Teatr Dramatyczny w Elblągu:

Skrzypek -  „Rzeźnia” Sławomira Mrożka, reż. Józef Gruda

Filon – „Balladyna” Juliusza Słowackiego, reż.  Jacek Gruca

Pan Nicia – „Mandragora” Niccolo Machiavellego, reż. Mirosław Wawrzyniak                                                                             

Powrócony – „Ballada Łomżyńska” Ernesta Brylla, reż. Jacek Gruca

Konrad – „Wyzwolenie” Stanisława Wyspiańskiego, reż. Marian Dworakowski

1977/78 Teatr Polski w Bydgoszczy:

 Konrad – „Niech w oczy biją kolory jaskrawe” wg. „Wyzwolenia” Stanisława Wyspiańskiego

 

Ślarski, Karol – „Gra” Jerzego Żuławskiego, reż. Jerzy Wróblewski

Czupurek – „Czupurek” Benedykta Hertza, reż. Jerzy Wróblewski

1978/81 Teatr Wybrzeże w Gdańsku:

 Rumbambaropulos  – „W mrokach złotego pałacu”  Tadeusza Micińskiego, reż. Stanisław Hebanowski

 

Scunca (zastępstwo) – „Przedstawienie Hamleta we wsi Głucha Dolna”  Ivo Bresana , reż Kazimierz Kutz

Ksiądz Piotr, Widmo, Doktor  – „Dziady” Adama Mickiewicza, reż. Maciej Prus

Papandewalorokomunduronikolakopulowszczątko – „Kraina 105. Tajemnicy”  Zbigniewa  Żakiewicza, reż. Marcel Kochańczyk

Artur – „Tango” Sławomira Mrożka, reż. Marcel Kochańczyk

Aleksander – „Czarny romans” Władysława Terleckiego, reż. Marcel Kochańczyk

Paweł – „Wassa Żeleznowa” Maksyma Gorkiego, reż. Paweł Dangel

Szmidt – „Kniaź Potiomkin” Tadeusza Micińskiego, reż. Maciej Prus

Mówca – „Światłość dnia” Czesława Miłosza, reż. Maciej Prus

Krzysztof – „Przed sklepem jubilera” Karola Wojtyły, reż. Irena i Tadeusz Byrscy

Desmoulins – „Sprawa Dantona” Stanisławy Przybyszewskiej, reż. Andrzej Wajda

1981/82 Volkstheater w Wiedniu:

Kucharz – „Cirano de Bergerac” Edmonda Rostanda,  reż. Helmut Baumann

1982 – 1990 Australia:

Ramos – “The Disappeared”,  David Holman, reż. Don Mamuney, Sidetrack Theatre, Sydney, 1983

Goldman – “Arturo Ui”, Bertold Brecht, reż. Richard Wherrett, Nimrod Theatre, Sydney, 1985

Doctor – “Voyzeck” , Georg  Buchner, reż. Bradley Smith, Wayside Theatre, Sydney, 1985

Anton – “Border Country”, Anne-Marie Mykyta, reż. Peter Kingston, Griffin Theatre, Sydney, 1985

Conrade -  “Much Ado About Nothing” William Shakespeare, reż. John Gaden, State Theatre Company of South Australia, Adelaide, 1987

Douglas – “Europa”, Michael Gow, reż. Krzysztof Gordon, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 1990

Thyestes – „Thyestes”, Lucius Seneka, reż. Roger Joyce, Sons of the Desert Productions, Sydney, 1995 First Player – “Hamlet”, reż. Marian Dworakowski, New Theatre, Sydney, 1996

1991 - 1993  Bell Shakespeare Company, Australia:

Tubal, Baltazar – “The Merchant of Venice”, William Shakespeare, reż. Kate Woodrow, 1991

Ghost – “Hamlet”, William Shakespeare, reż. John Bell, 1991

Prince Marocco – „The Merchant of Venice”, William Shakespeare, reż. Kate Woodrow, 1992

First Player, Captain, Priest – “Hamlet”, William Shakespeare, reż. John Bell, 1992

Ratcliff -  “Richard III”, William Shakespeare, reż. John Bell, 1993

Monteque – “Romeo and Juliet”, William Shakespeare, reż. John Bell, 1993

1998 – 2023 Teatr Współczesny w Szczecinie:

Adaś – “Kocham / Nas troje” Marka Koterskiego, reż. Anna Augustynowicz

Kanclerz – „Balladyna” Juliusza Słowackiego, reż. Anna Augustynowicz

Ojciec – „Powrót skazańca” Stig Larssona, reż. Anna Augustynowicz

Francuz – „Miłość na Krymie” Sławomira Mrożka, reż. Anna Augustynowicz

Gustaw – „Dziady” Adama Mickiewicza, reż. Irena Jun

Tezeusz, Oberon -  „Sen nocy letniej” William’a Szekspira, reż. Anna Augustynowicz

Aleksander - „Samobójca” Nikołaj  Erdmana, reż. Anna Augustynowicz

Gusman – „Don Carlos”   Moliere’a, reż. Andrzej Bubień

Strażnik – “Litość Boga” Jean’a Cau, reż Jan Maciejowski

Prymas – „Wyzwolenie” Stanisława Wyspiańskiego, reż. Anna  Augustynowicz

Kubuś – „Kubuś Fatalista i jego pan” Denis’a Diderot, reż. Rudolf Zioło

Bronek Rosenthal  i inni – „Na gorąco”, reż. Michał Zadara

Betulianin – „Judyta”, Hebbel, reż. Wojciech Klemm

Jajecznica – „Ożenek”  Nikołaj Gogol, reż. Justyna Celeda

Mickiewicz – „Pan Tadeusz”, Adam Mickiewicz, reż. Irena Jun

Norwid - „Słowo jest ogień”, scenariusz i realizacja Marian Dworakowski

Baron Emanuel von Stetten – „Po sezonie”, reż. Grażyna Kania

Gogo – „Szkoła żon”, Moliere, reż. Justyna Celeda

Anioł – „Akropolis”, Stanisław Wyspiański, reż. Anna Augustynowicz

Paweł – „Godzina spokoju”, Florian Zeller, reż. Norbert Rakowski

Alonso – „Burza”, William Szekspir, reż. Anna Augustynowicz

Pijak – „Dziecko”, Inga Iwasiów, reż. Martyna Łyko

Przodownik Chóru – „Król Edyp”, Sofokles, reż. Rudolf Zioło

Karl Ekdal – „Fanny i Alexander”, Ingmar Bergman, reż. Justyna Celeda

2003 – 2011 Teatr Krypta w Szczecinie:

„Rozmowy z diabłem” Leszka Kołakowskiego, reż. Marian Dworakowski (monodram)

 

„Apologia Orfeusza” Leszka Kołakowskiego, reż. Marian Dworakowski (monodram)

2020 – Nieformalna Grupa Teatru Jednego Krzesła

 „Obrona Sokratesa” Platona, reż Marian Dworakowski (monodram)

 

2023 Teatr Piwnica Przy Krypcie   (Zamek Książąt Pomorskich)

„Pozory mylą” , Thomas Bernhardt, reż. Tomasz Kaczorowski (Robert)

 


Telewizja:

Seriale:

2018-2020 "Korona Królów"

1980 "Królowa Bona"

 

Spektakle telewizyjne:

1981 "Dziewczyna z lasu"

1981 "Jednouchy"

1981 "Kanonada"

1981 "Księżniczka na  opak wywrócona"

1981 "Ostatnie tygodnie, ostatnie dni, ostatnie godziny"

1981 "Zielona kakadu"

1980 "Gra"

1980 "Narodziny miasta"

1980 "Noc sylwestrowa"

1978 "Odchodząc, obejrzyj się"

 

 


Inne:

 

Reżyseria:

 1977   “Wyzwolenie” (monodram) wg. Stanisława  Wyspiańskiego, Teatr Dramatyczny w Elblągu

 

1978   „Niech w oczy biją kolory jaskrawe” wg. „Wyzwolenia Stanisława Wyspiańskiego, Teatr Polski w Bydgoszczy

1987    „The  ZOO Story” Edward’a Albee, Balmain Loft, Sydney

             “Striptease / Enchanted Night” Sławomira Mrożka, Autodafe Theatre, Sydney

1990     “Europa” Michael’a Gow, Teatr Polski w Bydgoszczy

1996     „Hamlet” William Shakespeare’a, New Theatre, Sydney

2000      „Przystanek” Olgierda Kajaka, Teatr Współczesny w Szczecinie

2002       „Panna Julie” Augusta Strindberga, Teatr Współczesny w Szczecinie

2003       „Śluby panieńskie” Aleksandra Fredry, Teatr Współczesny w Szczecinie

2003        „Rozmowy z diabłem” Leszka Kołakowskiego, Teatr Krypta w Szczecinie

2004        „Apologia Orfeusza” Leszka Kołakowskiego, Teatr Krypta w Szczecinie

2013        „Słowo jest ogień”  Cypriana Kamila Norwida, Teatr Współczesny w Szczecinie

2020       „Obrona Sokratesa” Platona, Nieformalna Grupa Teatru Jednego Krzesła